ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΛΑΪΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ:6944412414,6747406564,6947821682,6973472404,6942638311,6983818036 ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ-ΜΕΝΕΜΕΝΗ:6947227605 ΑΝΩ ΠΟΛΗ:6948361660 Ε'ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ:6946878209 ΕΥΚΑΡΠΙΑ:6974421180 ΕΥΟΣΜΟΣ:2310776595,6977288801 ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ:2310442388,6978339896,6942228031 ΚΟΡΔΕΛΙΟ:6937269311 ΝΕΑΠΟΛΗ:2310625624,6972466504 ΠΕΥΚΑ:6973529349,6945968839 ΠΟΛΙΧΝΗ:2310608798 ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ:6977873449 ΣΥΚΙΕΣ:2310620293,6937389891,6995361453 ΤΟΥΜΠΑ-ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ:6984201224
ΜΕΤΕΩΡΑ: 6947264179

Κυριακή 1 Απριλίου 2012

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ


Περί ναρκωτικών .....
Μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η χθεσινοβραδινή εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν οι Λαϊκές επιτροπές Πολίχνης και Μετεώρων,  το παράρτημα Θεσσαλονίκης του Εθνικού Συμβουλίου  κατά των Ναρκωτικών  και οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ της 3ης ΕΛΜΕ στο δημοτικό θέατρο της Πολίχνης με ομιλητές τους κ.κ Γεωργάκα Παναγιώτη διευθυντής του προγράμματος -ΠΕΘΕΑ ΑΡΓΩ  και Κονδύλη Ηλία πρόεδρος του παραρτήματος Θεσσαλονίκης  του Ε.ΣΥ.Ν.
Πλούσιος προβληματισμός και μεγάλος ο αριθμός των ερωτήσεων για το πρόβλημα των εξαρτήσεων.  Ξεκάθαρες και οι απόψεις των ομιλητών χωρίς βερμπαλισμούς αποφεύγοντας" τεχνηέντως" να επικαλεστούν ακόμη και την ιδιότητά τους ( ψυχίατροι ).  Η επιστημονικότητα όμως των θέσεών τους αδιαμφισβήτητη.  Και πως αλλιώς να χαρακτηριστεί όταν το φαινόμενο των ναρκωτικών και των εξαρτήσεων γενικότερα,  γιατί περί φαινομένου πρόκειται,  τέθηκε στη στέρεη  επιστημονική βάση που το ορίζει ως πρόβλημα κοινωνικό.
Τι είναι η τοξικομανία και ποια είναι τα χαρακτηριστικά; 
Υπάρχει διαχωρισμός σε σκληρά και μαλακά; 
Τι είναι αυτό που οδηγεί το άτομο στη χρήση και στην εξάρτηση; 
Μπορούν τα αίτια  να αποδοθούν μόνο σε ψυχολογικούς,  βιολογικούς,   κοινωνικούς παράγοντες;
Είναι  ελευθερία το δικαίωμα στη χρήση;
Είναι τα υποκατάστατα η λύση του προβλήματος; 
Σε τι πλαίσιο τοποθετείται το πρόβλημα των ναρκωτικών με το καινούργιο νομοσχέδιο; 
Μπορούμε να μιλάμε για το δικαίωμα στην αυτοπροσβολή και τι κρύβεται πίσω από αυτό; 

  Όπως τονίστηκε από τους ομιλητές δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα πρόβλημα που έχει χαρακτήρα αυστηρά προσωπικό.  Αποκτά κοινωνικά χαρακτηριστικά γιατί οι αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν στις κοινωνικές και  οικονομικές σχέσεις που διέπουν το σύστημα του καπιταλισμού.  Οι κοινωνικές αντιθέσεις του συστήματος είναι αυτές που δημιουργούν τις προϋποθέσεις εξάπλωσης του φαινομένου.  Είναι η ίδια η λειτουργία της κοινωνίας μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα που δημιουργεί την φυγόκεντρο  κίνηση από την κοινωνία και την πραγματικότητα. 
  Από τον δέκατο ένατο αιώνα περιγράφηκε  η χρήση του οπίου από τα νεοδημιουργηθέντα προλεταριακά  στρώματα στην Αγγλία με σκοπό να αντεπεξέρχονται στις δέκαπέντε ώρες εργασίας.
  Πολλοί και σημαντικοί είναι οι παράγοντες για τους οποίους ο νέος θα δοκιμάσει τα ναρκωτικά μιμητισμός- περιέργεια κτλ. Οι νέοι όμως στρέφονται προς τη χρήση για να ξεφύγουν από την κοινωνική κρίση και να καλύψουν μ`αυτόν τον τρόπο βασικές ανάγκες. Ψεύτικος και αντιεπιστημονικός,  όπως τονίστηκε από τους ομιλητές,  είναι και ο διαχωρισμός σε " μαλακά" και "σκληρά".  Μόνον όσο αφορά την φαρμακολογική , χημική πλευρά της ουσίας μπορούμε να δώσουμε αυτόν το χαρακτηρισμό. Όταν  τοποθετήσεις το ζήτημα στον κοινωνικό του χαρακτήρα τότε δίνεται απάντηση στο πως και το γιατί το άτομο συναντάται με τις ουσίες.
Προσπάθεια του συστήματος,  όπως τονίστηκε  από την συζήτηση ,είναι να στοχοποιηθεί το άτομο και σαν προσωπικό πρόβλημα να αντιμετωπιστεί.
Αποκρύπτεται συνειδητά ο κοινωνικός χαρακτήρας του φαινομένου και σαν" κουβέρτα" που καλύπτει έρχεται το καινούργιο νομοσχέδιο με το χαρακτηριστικό τίτλο" κώδικας ναρκωτικών". Στο όνομα του "δικαιώματος στην αυτοπροβολή" αποποινικοποιούν τη χρήση και νομιμοποιούν την καλλιέργεια.
Το ουσιώδες του νομοσχεδίου να συντηρηθεί η άποψη του " χρόνιου" χρήστη τόσο στο ίδιο το άτομο όσο και στην κοινωνία, να του αποτρέψει τη δυνατότητα δημιουργίας άλλου τρόπου σκέψης , άλλου τρόπου ζωής,  με ενδιαφέροντα,  αξίες,  στόχους,  συλλογικότητα και αξιοπρέπεια.
Τελειώνοντας,  τονίστηκε με εμφατικό τρόπο ότι η κοινωνικοποίηση και η πάλη  για άλλες σχέσεις οικονομικές- κοινωνικές που μόνο η λαϊκή εξουσία μπορεί να φέρει είναι το διέξοδο στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου των εξαρτήσεων.