ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΛΑΪΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ:6944412414,6747406564,6947821682,6973472404,6942638311,6983818036 ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ-ΜΕΝΕΜΕΝΗ:6947227605 ΑΝΩ ΠΟΛΗ:6948361660 Ε'ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ:6946878209 ΕΥΚΑΡΠΙΑ:6974421180 ΕΥΟΣΜΟΣ:2310776595,6977288801 ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ:2310442388,6978339896,6942228031 ΚΟΡΔΕΛΙΟ:6937269311 ΝΕΑΠΟΛΗ:2310625624,6972466504 ΠΕΥΚΑ:6973529349,6945968839 ΠΟΛΙΧΝΗ:2310608798 ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ:6977873449 ΣΥΚΙΕΣ:2310620293,6937389891,6995361453 ΤΟΥΜΠΑ-ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ:6984201224
ΜΕΤΕΩΡΑ: 6947264179

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2018

Πλασιέ των τραπεζών στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας


Διαγωνισμός Γυμνασίων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Βδομάδας για το χρήμα


Κρατώντας σταθερά και ξεδιπλώνοντας το νήμα της εξυπηρέτησης των στόχων του κεφαλαίου και στην Παιδεία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ άνοιξε τις πόρτες των σχολείων... στις τράπεζες! Συγκεκριμένα, πριν ένα μήνα το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα σχολεία εγκύκλιο ενημερώνοντας για το «European Money Quiz»και τον αντίστοιχο εθνικό διαγωνισμό, εγκρίνοντας σε αυτόν τη συμμετοχή μαθητών των Γυμνασίων της χώρας.
Μάλιστα, με το έγγραφό του, το υπουργείο παραπέμπει απευθείας στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), η οποία είναι ο κύριος διοργανωτής του διαγωνισμού μαζί με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece). Το ΣΕΝ ιδρύθηκε το 2005 από τον ΣΕΒ και από τότε έχει να επιδείξει πλούσια δράση στην προώθηση της λεγόμενης «επιχειρηματικότητας» σε όλο και μικρότερες ηλικίες. Στην ουσία, μέσω των προγραμμάτων που υλοποιεί το ΣΕΝ, το κεφάλαιο παραδίδει απευθείας μαθήματα σε παιδιά και νέους, στην προσπάθεια να διαμορφώνει από πολύ νωρίς συνειδήσεις στα μέτρα του, αυριανούς εργαζόμενους που θα θεωρούν ότι τα συμφέροντά τους ταυτίζονται με αυτά των εργοδοτών, ότι οι επιχειρήσεις είναι αυτές που πηγαίνουν την κοινωνία μπροστά, ότι όσο πηγαίνει καλά η επιχείρηση θα ευημερούν και οι εργαζόμενοί της κ.ο.κ.


Οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια κάνουν το ρόλο του πλασιέ αυτών των προγραμμάτων και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν υστερεί σε αυτό, με το υπουργείο Παιδείας να κάνει τον μεσάζοντα, φέρνοντας τώρα την προπαγάνδα των τραπεζών μέσα στα σχολεία.
Διαγωνισμός και παιχνίδι προπαγάνδας του κεφαλαίου
Το «European Money Quiz» είναι ένας διαγωνισμός που πραγματοποιείται σε δυο φάσεις. Η μία είναι ο εθνικός διαγωνισμός, που διεξήχθη στις 13 Μάρτη, όπου πήραν μέρος πάνω από 50 τάξεις 25 Γυμνασίων από διάφορες πόλεις της χώρας και νικήτρια αναδείχθηκε μια τάξη ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου. Το δεύτερο σκέλος του διαγωνισμού θα διεξαχθεί την Τρίτη 8 Μάη, στις Βρυξέλλες, όπου θα ταξιδέψει και η νικήτρια τάξη από τη χώρα μας για να διαγωνιστεί με αντίστοιχες ομάδες από άλλες 30 χώρες της Ευρώπης.
Αυτοί οι διαγωνισμοί εντάσσονται στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Βδομάδας για το Χρήμα (European Money Week), μιας ετήσιας πρωτοβουλίας που διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) και τις αντίστοιχες εθνικές Ενώσεις.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας και τους διοργανωτές, «το European Money Quiz είναι ένα παιχνίδι γνώσεων για το χρήμα και έχει διαμορφωθεί με στόχο να αποτελέσει εργαλείο για τη βελτίωση του χρηματοπιστωτικού εγγραμματισμού μαθητών ηλικίας 13-15 ετών». «Εχετε λύσει το μυστήριο πώς να διαχειρίζεστε τα χρήματά σας;», ρωτάει η αφίσα του διαγωνισμού τους 15χρονους μαθητές, λες και το πρόβλημά τους είναι πού να πρωτοεπενδύσουν το μικρό χαρτζιλίκι που και αν καταφέρνουν να τους δίνουν οι γονείς τους...
Αντίστοιχου τύπου ερωτήσεις περιλαμβάνει και το παιχνίδι quiz, που είναι διαθέσιμο από την ιστοσελίδα της ΕΕΤ και μια διαδικτυακή πλατφόρμα, το οποίο παίζει και το ρόλο προετοιμασίας των ομάδων που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς.
«Αν επενδύσετε τα χρήματά σας σε πολλούς τομείς αντί σε έναν (καταμερισμός επενδύσεων), τότε...» είναι μια από τις ερωτήσεις του quiz, ενώ ακολουθεί και μια άλλη, που ρωτάει «αν κερδίζεις 9,50 ευρώ την ώρα και εργάζεσαι 40 ώρες την εβδομάδα, τι μισθό παίρνεις μηνιαίως;», με τη σωστή απάντηση να ξεπερνάει τα 1.500 ευρώ, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο του υποκατώτατου μισθού στον οποίο καταδικάζει η κυβέρνηση τους νέους. Υπάρχει και η ερώτηση «τι είναι κέρδος;», όπου φυσικά στις τέσσερις πιθανές απαντήσεις από τις οποίες καλούνται οι μαθητές να επιλέξουν τη σωστή, δεν υπάρχει πουθενά η λέξη υπεραξία... Και αντίστοιχα ερωτήσεις του τύπου «τι συμβαίνει με τους φόρους που πληρώνουν οι γονείς σου;», «ποιος πληρώνει το επίδομα αδείας ενός εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα;», όπου και πάλι οι απαντήσεις συσκοτίζουν την αλήθεια.
Οπως δε, όλα τα αντίστοιχου τύπου προγράμματα που πλασάρονται από τις ενώσεις του κεφαλαίου στα σχολεία, έτσι κι αυτό υπόσχεται δωράκια για δέλεαρ. Ετσι η ΕΕΤ προσφέρει στη νικήτρια ομάδα δύο ηλεκτρονικούς υπολογιστές για το σχολείο της και κάλυψη των εξόδων του ταξιδιού στις Βρυξέλλες για δυο μαθητές και έναν εκπαιδευτικό, ενώ διαφημίζει ότι η νικήτρια ομάδα του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού θα λάβει δώρα για όλο το τμήμα της τάξης και δώρο για το σχολείο. Είναι χαρακτηριστικό δε ότι η διαφημιστική αφίσα απευθύνεται απευθείας στους μαθητές, καλώντας τους να ζητήσουν από τους καθηγητές τους να τους βοηθήσουν να πάρουν μέρος...
Οι σύγχρονοι Σάιλοκ σε ρόλο σχολικού συμβούλου!
Για το θέμα υπήρξαν αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, με την Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης να σχολιάζει μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωσή της:
«Οι τράπεζες εισέρχονται πανηγυρικά "και με τη βούλα" του υπουργείου στο δημόσιο σχολείο να επιμορφώσουν τους γυμνασιόπαιδες στα ιδανικά και τις αξίες τους!
Οι ελληνικές τράπεζες, οι σύγχρονοι Σάιλοκ, που παρασιτούν στο καχεκτικό σώμα της οικονομίας και κοινωνίας και απομυζούν τον πλούτο των εργαζομένων, σε ρόλο ...σχολικού συμβούλου και διαμορφωτή εκπαιδευτικών προγραμμάτων! Ελεος! Αυτές που από το 2008 καρπώθηκαν το μεγαλύτερο μέρος των μνημονιακών δανείων, που εκτόξευσε το δημόσιο χρέος σε δυσθεώρητα ύψη. Αυτές που έχουν λάβει ενισχύσεις από το ελληνικό Δημόσιο πάνω από 250 δισ. σε διάφορες μορφές (εγγυήσεις, ρευστό κ.λπ.) σε βάρος των κοινωνικών δαπανών σε Υγεία - Παιδεία κ.λπ. που συρρικνώθηκαν στο ελάχιστο.
Αυτές που λεηλατούν μέσω τοκογλυφικών δανείων, προμηθειών, των πλειστηριασμών και κατασχέσεων τη λαϊκή περιουσία και των οικογενειών των μαθητών μας. Αυτές που συντελούν να γίνεται ...quiz η επιβίωση για εκατομμύρια εργαζόμενους στη χώρα μας και να εγκαταλείπει τη χώρα η πλειοψηφία της νέας γενιάς. (...)
Η περικύκλωση του δημόσιου σχολείου από τις κάθε λογής εταιρείες φαίνεται να αποκτά πλέον νέες επικίνδυνες διαστάσεις και το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να υψώσει τοίχο προστασίας γύρω του. Εξω οι εταιρείες και οι τράπεζες από τα σχολεία μας!».