Το παρακάτω κείμενο κατατέθηκε από τον Σύλλογο Γονέων, το 15μελές συμβούλιο και εκπαιδευτικούς του 2ου Λυκείου στο Δημοτικό Συμβούλιο Παύλου Μελά την Τετάρτη 12/11/14 και εγκρίθηκε ομόφωνα:
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. του Σ.Γ.Κ του 2ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
Το Δ.Σ. του
Σ.Γ.Κ του 2ου Λυκείου Πολίχνης στέκεται αλληλέγγυο στις ανησυχίες,
προβληματισμούς και κατ`επέκταση τις
συλλογικές κινητοποιήσεις των μαθητών του Λυκείου. Και το σκεπτικό δεν είναι
άλλο από το ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αφορούν τις ζωές τους, τη
μόρφωσή τους, το μέλλον τους.
Οι μαθητές
μας εναντιώνονται σ αυτούς που τους ορθώνουν εμπόδια, βάζουν τοίχους στη
μορφωτική τους διαδικασία. Εναντιώνονται στις πολιτικές επιλογές που με τον έναν
η τον άλλο τρόπο απομακρύνουν τα παιδιά από τη γενική μόρφωση. Το ‘’νέο
σχολείο’’, όπως αυτό διαμορφώνεται, στοχεύει στην ψευτοκατάρτιση και τη
μαθητεία από μικρή ακόμη ηλικία. Χαρακτηριστικό αποτελεί το περσινό παράδειγμα
με την εφαρμογή για πρώτη φορά της τράπεζας θεμάτων. Εκατοντάδες οι
μετεξεταστέοι στα σχολεία του δήμου μας. Κερδισμένοι; οι φροντιστηριακοί όμιλοι μιας και εκεί
οδηγούνται οι μαθητές.
Σαφέστατες είναι οι επιλογές τους για αποφοίτους
απασχολούμενους και όχι εργαζόμενους με μόρφωση και εξειδίκευση. Γιατί αυτό
απαιτεί η αγορά (παραγωγή) φτηνό δυναμικό.
Από την άλλη
η υποχρηματοδότηση της παιδείας και των δήμων, κάνει ακόμη πιο φανερή τη
στόχευση τους. Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, συγχωνεύσεις σχολείων
μοναδικό στόχο έχουν την απαξίωση της δημόσιας και δήθεν δωρεάν παιδείας. Ενώ
επίσημα πλέον, βάζει από την κεντρική
μάλιστα πόρτα και την ιδιωτική χορηγία. Θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικές
δραστηριότητες των σχολείων για το πόσο επιδιώκονται δηλαδή τούτες οι χορηγίες.
Και μάλιστα θα αποτελεί βασικό κριτήριο αξιολόγησης
Βλέποντας
όλα αυτά πως ένας γονιός θα μείνει αμέτοχος, όταν ο ίδιος αποτελεί το βασικό
χορηγό της μόρφωσης των παιδιών τους, ενώ αυτό θα έπρεπε να ανήκει στις
υποχρεώσεις της πολιτείας; Τουναντίον
μάλιστα η “ευαισθησία” της πολιτείας εκφράζεται με την τρομοκρατική παρουσία
της εισαγγελίας.
Τελειώνοντας, πως ένας μαθητής από την πλευρά του βλέποντας
τους γονείς του στον ορυμαγδό της κρίσης, που πιθανόν ο ένας ή και οι δυο να
είναι άνεργοι, να μένει αμέτοχος ή κλεισμένος σε νοητή γυάλα, να μην αντιδρά
για το μέλλον που έρχεται;
Αλληλέγγυοι, λοιπόν, στις ανησυχίες των παιδιών μας και
συμπαραστάτες των αγώνων τους μπορούμε μόνον να είμαστε.
Ζητούμε:
·
Να
καταργηθεί το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο.
·
Πλήρη
κάλυψη των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικούς
· Κατάργηση
των νόμων που δίνει δικαίωμα σε εισαγγελείς να παρεμβαίνουν και να τρομοκρατούν
·
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία
Το
Δ.Σ. του Σ.Γ.Κ του 2ου Λυκείου Πολίχνης